اخبار

اولین هواپیمای مسافربری تمام الکتریکی جهان با موفقیت به پرواز درآمد

هواپیما

شرکت Eviation Aircraft صبح روز سه شنبه با موفقیت هواپیمای Alice را از فرودگاه بین المللی Grant County واشنگتن به آسمان پرتاب کرد. این هواپیمای بدون آلایندگی برای اولین پرواز هشت دقیقه ای خود در ارتفاع 3500 فوتی حرکت کرد. گرگوری دیویس، رئیس و مدیرعامل Eviation به CNN Business گفت: «”این یک تجربه فوق العاده برای همه کسانی بود که در اینجا بودند. ما توانستیم تاریخ در حال ساخت را شاهد باشیم.”» از زمانی که از موتور پیستونی به موتور توربین رفتیم، شاهد تغییر فناوری پیشرانه در هواپیما نبودیم. در دهه 1950 بود که آخرین باری بود که دیدید فناوری کاملاً جدیدی مانند این گرد هم آمده است.

با فناوری باتری مشابه خودروهای برقی یا تلفن همراه و 30 دقیقه شارژ، آلیس با 9 سرنشین قادر به پرواز یک ساعت تا دو ساعت خواهد بود. بر اساس فناوری باتری امروزی، Eviation بردی معادل 250 مایل دریایی را هدف قرار داده است. اخیراً در آوریل، Eviation گفته بود که آلیس می تواند حدود 440 مایل دریایی پرواز کند. حداکثر سرعت این هواپیما 250 گره دریایی یا 287 مایل در ساعت است. برای مرجع، یک بوئینگ 737 حداکثر سرعت کروز 588 مایل در ساعت دارد.

Eviation در سال 2015 تاسیس شد و از آن زمان تا کنون آلیس را به جلو سوق داده است. این شرکت امیدوار است از اطلاعات جمع‌آوری‌شده در طول پرواز روز سه‌شنبه برای بررسی مراحل بعدی و تحویل هواپیما به مشتریان تا سال ۲۰۲۷ استفاده کند – هرچند Eviation هشدار می‌دهد که این طرح ممکن است تغییر کند.

ما واقعاً با سیستم‌های جمع‌آوری داده‌هایی که در هواپیما داشتیم، ترابایت داده تولید کرده‌ایم، بنابراین چند هفته زمان می برد و آن را بررسی می‌کنیم تا ببینیم هواپیما در مقایسه با مدل‌های ما چگونه عمل می‌کند. دیویس گفت. “از آنجا، ما متوجه خواهیم شد که در آینده چه کاری باید انجام دهیم.”

سایت نوین پرداز مفتخر است انواع نیازهای کامپیوتری شما را با بهترین گارانتی های موجود در ایران برای شما دوست داران حوزه دیجیتال فراهم کند. شما میتوانید به راحتی این کالاها را از سایت نوین پرداز خریداری کنید و یا برای مشاوره بهتر با مشاورین ما در نوین پرداز تماس حاصل نمایید. شماره تلفن های تماس : ۰۲۱۸۸۲۲۸۴۱۷ – ۰۲۱۸۸۲۲۶۲۶۴  و همچنین با چت آنلاین و یا ایمیل با ما در تماس باشید تا در کمترین زمان نیاز شما را برطرف نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید