اخبار, کامپیوتر

ایسوس از Zenbook 17 Fold خود رونمایی کرد.

Zenbook 17 Fold

 Zenbook 17 Fold، ایسوس اولین کانورتیبل تاشو بزرگ را عرضه کرده است که همانطور که در بررسی ها مشخص شد مفهومی است که به خوبی در استفاده عملی ادغام می شود. البته چالش‌های تکنولوژیکی وجود دارد، اما بزرگترین مشکل قیمت بالای 3499 دلار است.

Zenbook 17 Fold، ایسوس یک کانورتیبل 17 اینچی بزرگ با قابلیت تاشو عرضه کرده است. در حالی که لنوو دو سال پیش مفهوم مشابهی را در قالب Lenovo ThinkPad X1 Fold منتشر کرد، ایسوس از یک صفحه نمایش OLED به میزان قابل توجهی بزرگتر 17 اینچی به جای نمایشگر کوچکتر 13 اینچی لنوو استفاده می کند. این باعث می‌شود Zenbook Fold بسیار انعطاف‌پذیرتر شود و نمایشگر 12.5 اینچی آن در حالت لپ‌تاپ ارزش استفاده برای بهره‌وری را داشته باشد. مزیت واقعی امکان قرار دادن تبلت بزرگ روی میز (که به لطف پایه یکپارچه به راحتی قابل انجام است) و لذت بردن از پنل بزرگ OLED به طور کامل است. هنگامی که تا می شود، Fold به طور قابل توجهی ضخیم تر از لپ تاپ های سنتی تلفن همراه است، که کاربران باید با آن مبارزه کنند. وزن این لپ تاپ با استفاده از صفحه کلید بلوتوث بیش از 1.8 کیلوگرم است که باعث می شود از نظر قابلیت حمل و نقل عالی نباشد.

وقتی صحبت از کیفیت ساخت به میان می‌آید، شاسی فلزی و مکانیزم تاشو خوب هستند، اگرچه قاب‌های لاستیکی نمایشگر باعث جذب چربی و گرد و غبار می‌شوند. کیفیت تصویر پنل OLED عالی است و ایسوس راه‌حل نرم‌افزاری خود را برای مقابله با سوسو زدن PWM ارائه می‌دهد که به خوبی کار می‌کند. بسته به شرایط نور محیط، چین خوردگی در مرکز به ویژه هنگامی که پانل خاموش است بسیار آشکار است، اگرچه این در عمل مشکلی نیست. یک ویژگی دیگر در مورد سطح وجود دارد که نسبتاً نرم است تا بتواند خم شود (بر خلاف اکثر صفحه نمایش های لمسی لایه محافظ اضافی وجود ندارد) و بنابراین طبق گفته سازنده قادر به پشتیبانی از قلم های دیجیتال بدون خطر آسیب نیست.

ایسوس از یک پردازنده نسبتاً جدید Alder Lake از اینتل استفاده می کند که بسیار کارآمد در مصرف انرژی است، اما هنوز به اندازه کافی قادر به انجام کارهای روزمره است. علاوه بر این، این سیستم از یک SSD سریع PCIe-4.0 و 16 گیگابایت رم بهره می برد. به طور مشابه، در مورد فناوری‌هایی از جمله Thunderbolt 4 و ماژول Wi-Fi 6E از اینتل، این کانورتیبل بزرگ مطابق با استانداردهای مدرن است. با این حال، مودم 5G/LTE در دسترس نیست.

علاوه بر این، عمر باتری یکی دیگر از نقاط ضعف است، زیرا صفحه نمایش بزرگ OLED به سادگی انرژی زیادی را جذب می کند. بسته به سطح روشنایی، کاربران نباید انتظار داشته باشند که بیش از 4-7 ساعت از کانورتیبل استفاده کنند. البته قیمت بالای 3499 دلار نیز وجود دارد. ارزش واقعی Zenbook 17 Fold تنها زمانی آشکار می شود که رقبای مستقیم منتشر شوند. با Lenovo ThinkPad X1 Fold آینده (این بار با صفحه نمایش 16 اینچی)، یک رقیب در حال حاضر در افق است.

سایت نوین پرداز مفتخر است انواع نیازهای کامپیوتری شما را با بهترین گارانتی های موجود در ایران برای شما دوست داران حوزه دیجیتال فراهم کند. شما میتوانید به راحتی این قطعات کامپیوتر و شبکه خود را از سایت نوین پرداز خریداری کنید و یا برای مشاوره بهتر با مشاورین ما در نوین پرداز تماس حاصل نمایید. شماره تلفن های تماس : ۰۲۱۸۸۲۲۸۴۱۷ – ۰۲۱۸۸۲۲۶۲۶۴  و همچنین با چت آنلاین و یا ایمیل با ما در تماس باشید تا در کمترین زمان نیاز شما را برطرف نماییم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید