اخبار

گرافیک Intel Arc Pro A50 نمایان شد

Arc Pro A50

اینتل در حال عرضه آهسته و مبهم برای سری Arc از پردازنده‌های گرافیکی خود است، که قبلاً چند SKU را در موبایل و A380 را روی دسکتاپ (در چین) راه‌اندازی کرده است. نسخه های بیشتری از نسل اول Arc در راه است. از جمله اولین کارت‌های گرافیک ورک استیشن اینتل مبتنی بر Arc هستند که ظاهراً دو مورد از آنها در پایگاه داده SANDRA SiSoftware ظاهر شده‌اند. گرافیک Intel Arc Pro A50 حداکثر ۶ گیگابایت حافظه و ۱٬۰۲۴ هسته دارند.

پردازنده‌های گرافیکی سری آرک به‌تازگی در بازار کشور چین عرضه شده‌اند و به زودی بعد از گذشت زمان تعداد بیشتری از این محصولات به‌دست مشتریان خواهد رسید و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

بدیهی است که وقتی نوبت به نشت این اطلاعات می رسد، باید سطحی از شک و تردید را در خود نگهداریم. حتی اگر نام‌گذاری‌ها واقعی باشند (که در این مورد نیز به آنها مشکوک هستیم)، لزوماً به این معنی نیست که مشخصات و هر ارقام نماینده محصول نهایی هستند. این فقط ماهیت سیلیکون اولیه (نمونه های مهندسی) و به طور کلی نشت اطلاعات است.

 آنچه ما در اینجا داریم جزئیات مختلفی در مورد کارت‌های گرافیکی Arc Pro A50 و Arc Pro A40 اینتل است . در یک نگاه، نشت بنچمارک نشان می‌دهد که Arc Pro A50 دارای پردازنده گرافیکی کامل Arc ACM-G11، بخش Xe-HPG با 8 هسته Xe، 128 واحد اجرایی و 1024 هسته FP32 خواهد بود. این لیست همچنین یک ساعت گرافیکی 2.45 گیگاهرتز، 6 گیگابایت حافظه GDDR6 متصل به گذرگاه حافظه 96 بیتی و 1 مگابایت حافظه نهان L2 را نشان می دهد.

Arc Pro A50

این مشخصات فاش شده تقریباً مشابه Arc A380 است (8 هسته Xe، 128 EUs، 2 رندر اسلایس، 6 گیگابایت GDDR6، گذرگاه 96 بیتی، پهنای باند حافظه 186 گیگابایت بر ثانیه، ساعت گرافیکی پایه 2 گیگاهرتز، ساعت تقویتی 2.45 گیگاهرتز، 75 وات، ). بنابراین Arc A50 Pro شبیه یک نسخه حرفه ای از A380 به نظر می رسد. همچنین ممکن است SANDRA چیزها را اشتباه خوانده باشد.

 درحال‌حاضر، اینتل هیچ گرافیک پرقدرت کلاس دسکتاپی را در بازار عرضه نکرده است؛ اما شکی نداریم که تیم آنها بر روی گرافیک‌های ورکستیشن کار می‌کند.

همان‌طورکه می‌شد انتظار داشت، اینتل مدل‌های پایین‌رده‌ی گرافیک‌های سری Arc Alchemist را پیش از مدل‌های پرچم‌دار دردسترس قرار داده است و قصد دارد فعلاً این روند را ادامه دهد. اینتل کارخانه‌های کافی دراختیار دارد تا بتواند گرافیک‌هایش را در حجم انبوه به بازار عرضه کند.

در مورد زمان‌بندی، اینتل در اوایل سال جاری اعلام کرد که کارت‌های دسکتاپ آن ها در سه ماهه دوم عرضه خواهند شد (و از نظر فنی با عرضه A380 در خارج از کشور به این محدوده زمانی رسید)، و سپس مدل‌های حرفه‌ای برای ورکستیشن در سه ماهه سوم عرضه خواهند شد و اینتل پیش‌بینی می‌کند تا پایان سال جاری 4 میلیون پردازنده گرافیکی مجزا Arc تولید و توسعه خواهد داد.

سایت نوین پرداز مفتخر است انواع نیازهای کامپیوتری شما را با بهترین گارانتی های موجود در ایران برای شما دوست داران حوزه دیجیتال فراهم کند. شما میتوانید به راحتی این کالاها را از سایت نوین پرداز خریداری کنید و یا برای مشاوره بهتر با مشاورین ما در نوین پرداز تماس حاصل نمایید. شماره تلفن های تماس : ۰۲۱۸۸۲۲۸۴۱۷ – ۰۲۱۸۸۲۲۶۲۶۴  و همچنین با چت آنلاین و یا ایمیل با ما در تماس باشید تا در کمترین زمان نیاز شما را برطرف نماییم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید