رم و حافظه

کدومو بهتره بخریم PCIe 3.0 یا 4.0 SSD ؟

SSD

پس شما به دنبال ارتقای هارد دیسک قدیمی خود و یا کمی کمتر یعنی SSD مبتنی بر SATA با یک درایو جامد جدید M2 هستید. اما احتمالاً در مورد درایوهای Gen 3 (PCIe 3.0)  یا  Gen 4 (PCIe 4.0) و اینکه آیا ارزش آن را دارد که با فناوری جدیدتر، سریع‌تر و گران‌تر همراه شوید، صحبت‌های زیادی را شنیده اید. اگر چند دقیقه وقت دارید، با نوین پرداز همراه شوید تا کمی آن را برای شما توضیح دهیم.

بر خلاف یک ارتقای شدیدتر که می توانید تفاوت را در خود کانکتور ببینید، درایوهای M.2 PCIe 3 3 و M.2 PCIe 4  از بیرون یکسان به نظر می رسند. تفاوت استاندارد آنها در نحوه اتصالشان به مادربرد و در نتیجه بقیه رایانه است. درایوهای جدیدتر با طرح های جدیدتر گذرگاه PCIe) (Peripheral Component Interconnect Express) سازگار هستند. این یک روش جالب برای  این است که بگوییم آنها می توانند داده ها را با سرعت بیشتری جابجا کنند.

روی کاغذ، درایوهای نسل 4 اساساً دو برابر سریعتر از درایوهای نسل 3 هستند که این یک پیشرفت کاملاً عظیم است. البته که این جهشی نیست که هنگام رفتن از هارد دیسک SATA به SATA SSD مشاهده می کنید، اما همین در زمان کپی کردن فایل ها یا انجام سایر عملیاتی که مستقیماً بر سرعت خواندن و نوشتن تکیه دارند همچنان یک تقویت چشمگیر است.اینجاست که همه چیز پیچیده می شود. تا زمانی که تمام وقت خود را صرف کپی کردن فایل ها از یک درایو PCIe به درایو دیگر نکنید، احتمالاً به طور منظم شاهد آن افزایش عظیم سرعت نخواهید بود. درایوهای PCIe Gen 3 در حال حاضر آنقدر سریع هستند که اکثر کاربران در عملکردهای عادی روزمره، مانند مرور وب، بازی کردن، و مدیریت اسناد، به سادگی قادر به مشاهده بهبود قابل توجهی نخواهند بود. این پول اضافی که برای یک رانندگی سریعتر خرج می شود تقریباً مهم نیست. برای اطلاعات فنی بیشتر در مورد اینکه چگونه سرعت سریعتر واقعاً بر تجربه شما تأثیر می گذارد، این مقاله را بررسی کنید.آینده چطور است؟آنجاست که پول ممکن است نتیجه بدهد. ویژگی جدید DirectStorage مایکروسافت به SSD ها اجازه می دهد تا داده ها را مستقیماً به کارت گرافیک منتقل کنند و CPU را به طور کامل دور بزنند. این می تواند به طور قابل توجهی سرعت عملکرد بازی را افزایش دهد، اگرچه هنوز شاهد اجرای واقعی آن نیستیم. این و دیگر نوآوری‌های آینده می‌توانند یک درایو فوق سریع PCIe Gen 4 را ایجاد کنند که ارزش سرمایه‌گذاری را داشته باشند.اما اگر به دنبال افزایش سرعت که صرفه اقتصادی نیز داشته باشد هستید (یا دسکتاپ یا لپ‌تاپ شما از اتصال PCIe Gen 4 در اسلات M.2 خود پشتیبانی نمی‌کند)، درایو Gen 3 کاملا کافی خواهد بود. درایوهای گران‌تر را به کسانی بسپارید که در حال تلاش برای ساختی مطمئن در آینده هستند یا به طور منظم حجم عظیمی از داده را انتقال می‌دهند. راهنمای ما در مورد بهترین SSD ها می تواند شما را به سمت بهترین درایو بدون توجه به بودجه یا نیازتان راهنمایی کند.وقتی از طریق پیوندهای موجود در مقالات ما خرید می کنید، ممکن است کمیسیون کمی کسب کنیم. این بر استقلال تحریریه ما تأثیر نمی گذارد.

سایت نوین پرداز مفتخر است انواع نیازهای کامپیوتری شما را با بهترین گارانتی های موجود در ایران برای شما دوست داران حوزه دیجیتال فراهم کند. شما میتوانید به راحتی این کالاها را از سایت نوین پرداز خریداری کنید و یا برای مشاوره بهتر با مشاورین ما در نوین پرداز تماس حاصل نمایید. شماره تلفن های تماس : ۰۲۱۸۸۲۲۸۴۱۷ – ۰۲۱۸۸۲۲۶۲۶۴  و همچنین با چت آنلاین و یا ایمیل با ما در تماس باشید تا در کمترین زمان نیاز شما را برطرف نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید