اخبار, کامپیوتر

آلین ور کامپیوترهای جدی Aurora R15 را با پردازنده های جدید اینتل ارائه میکند

Alienware

سریع و سریع و سریع، هنگامی که اینتل و انویدیا محصولات جدیدی را منتشر می کنند، فروشندگان رایانه شخصی طرح های موجود خود را به روزرسانی می کنند و درست به همین دلیل، Alienware دسکتاپ Aurora R15 خود را معرفی کرده است که از پردازنده‌ها نسل سیزدهم اینتل Core تا سری RTX 40 انویدیا و همچنین گزینه‌های Radeon RX 6000 بهره می‌برد. شاید جالب‌تر از به‌روزرسانی مشخصات این باشد که Alienware تغییرات جزئی در بدنه خود ایجاد می‌کند تا خنک‌سازی بهتر را امکان‌پذیر کند – بهبودی که به شدت مورد نیاز است.

CPU Up to 13th Gen Intel Core i9-13900K/KF
GPU Nvidia: Up to GeForce RTX 4090, RTX 3090 Ti
AMD: Up to Radeon RX 6900 XT
Memory Up to 64GB DDR5-4800
Storage Up to 4TB NVMe M.2 PCIe SSD + 2TB 7,200-RPM SATA HDD
Cooling Air cooler or 240mm AIO
Power Supply 750W or 1,350W 80 Plus Platinum
Motherboard Custom Alienware motherboard with Intel Z7490 chipset
Chassis Volume 44 liters
Chassis Dimensions 23.2 x 20.1 x 8.85 inches
Availability Fall 2022
Price TBA

سال‌هاست که سری Alienware Aurora با گزینه‌ای برای خنک‌کننده‌های CPU مایع همه‌کاره ۱۲۰ میلی‌متری عرضه می‌شود، حتی زمانی که شرکت‌های سازنده CPU آن‌ها را توصیه نمی‌کنند. اکنون Alienware کولرهای 240 میلی‌متری (به معنی خنک کننده بزرگ‌تر و یک جفت فن 120 میلی‌متری) با مجموع پنج فن 120 میلی‌متری در کیس ارائه می‌کند. علاوه بر این، Alienware تهویه جانبی را نیز به محصول جدید خود اضافه کرده است. بدون پانل جانبی شیشه ای، شکوفایی جالبی به نظر می رسد. اما با استفاده از شیشه، به نظر می رسد که فضای قابل توجهی را در زیر پانل جانبی شیشه ای اشغال می کند. آن شیشه در حال حاضر بسیار کوچکتر است، و کمتر از داخل بدنه داخل قاب را نشان می دهد. اگر واقعاً به معنای عملکرد بهتر CPU است، من موافقم. اما باید ببینم در واقعیت چگونه به نظر می رسد. در غیر این صورت، طراحی به هیچ وجه تغییر چندانی نکرده است، به خاطر پوشش عجیب و غریب کابل عقب. حتی با وجود اینکه اغلب در لیست ها از بهترین رایانه‌های شخصی بازی قرار گرفته است.

به نظر می رسد که Alienware برای ایجاد فضای خنک کننده بزرگتر، قفس HDD را از بالای ساقه جدا کرده است. اما هنوز یک محفظه درایو 3.5 اینچی در تصاویر Alienware، درست در پایین سیستم وجود دارد.

برای محافظت از سیستم در آینده، Alienware یک منبع تغذیه 1350 واتی ارائه می دهد که نسبت به 1000 وات در نسل های قبلی بیشتر است. حتی برای کارت‌های گرافیک رده بالا نیز باید زیاد باشد، اما با توجه به اینکه CPU و GPU هر دو به قدرت بیشتری نیاز دارند، داشتن اتاق تنفس خوب است. همه PSU هایی که Alienware ارائه می دهد، از گزینه پایه 750 وات تا نسخه پیشرفته، همگی دارای رتبه 80 پلاس پلاتینیوم هستند. (در Alienware R13، ظرفیت راه اندازی 460 وات دارای درجه برنز است.)

تغییرات دیگر شامل حرکت به حافظه سریعتر DDR5-4800 (تا 64 گیگابایت در دو اسلات DIMM) و تنظیم ولتاژ 12 فاز با هدف حفظ حداکثر عملکرد برای مدت زمان طولانی تر است.

به نظر می رسد که Alienware هنوز از یک مادربرد سفارشی استفاده می کند. در حالی که این امکان برای پورت های اضافی در جلو را فراهم می کند، هنوز هم مایه شرمساری است که ببینید با این به روز رسانی های کوچک دیگر، مادربرد تا حد زیادی برای کسانی که مایل به استفاده از یک سیستم برای چندین سال هستند و می خواهند به روز رسانی کنند غیرقابل جایگزین باقی می ماند.

Alienware ادعا می کند که این تغییرات به آن اجازه می دهد تا 58٪ قدرت بیشتر به CPU برساند و عملکرد “دو رقمی” را افزایش دهد و همچنین CPU را تا 5 درجه سانتیگراد خنک تر کند. همچنین می‌گوید دریچه‌ها اجازه می‌دهند 19 درصد جریان هوای بیشتری در سیستم داشته باشند.

سایت نوین پرداز مفتخر است انواع نیازهای کامپیوتری شما را با بهترین گارانتی های موجود در ایران برای شما دوست داران حوزه دیجیتال فراهم کند. شما میتوانید به راحتی این کالاها را از سایت نوین پرداز خریداری کنید و یا برای مشاوره بهتر با مشاورین ما در نوین پرداز تماس حاصل نمایید. شماره تلفن های تماس : ۰۲۱۸۸۲۲۸۴۱۷ – ۰۲۱۸۸۲۲۶۲۶۴  و همچنین با چت آنلاین و یا ایمیل با ما در تماس باشید تا در کمترین زمان نیاز شما را برطرف نماییم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید