اخبار

مایکروسافت آماده است مانند بقیه ویندوز 8 را پشت سر بگذارد

ویندوز 8

ویندوز پخش نسخه های ویندوز در بازار شباهت‌های زیادی با اکران فیلم‌های استار ترک دارد: به نظر می‌رسد از هر دو اینها یک جور استقبال می شود. ویندوز 7 به طور کلی در زمان راه اندازی در سال 2009 مورد توجه قرار گرفت، همانطور که ویندوز 10 در سال 2015 مورد توجه قرار گرفت. ویندوز 8.1، آخرین به روز رسانی اصلی سیستم عامل، در اوایل سال آینده به طور رسمی به پشتیبانی خود پایان می دهد و مایکروسافت بسیار مشتاق است تا این را زودتر به شما بگوید.

همانطور که The Verge گزارش می دهد، هر کسی که هنوز از ویندوز 8.1 استفاده می کند، در ماه آینده اعلان هایی درباره پایان به روز رسانی این سیستم عامل دریافت می کند. آنها تا 10 ژانویه فرصت خواهند داشت تا یک سیستم عامل جدید پیدا کنند یا بدون هیچ پشتیبانی امنیتی در مسیر آینده راه خود را ادامه دهند. این ممکن است یک انتقال ناخوشایند باشد: همانطور که مایکروسافت در یک سند پشتیبانی دیگر به طور کامل اذعان می کند، رایانه های شخصی که هنوز ویندوز 8.1 دارند، ممکن است نتوانند حداقل الزامات مورد نیاز برای اجرای ویندوز 11 را برآورده کنند. این شرکت همچنان ویندوز 10 را می‌فروشد، که به طور مشخص در مورد سخت‌افزار کم‌مصرف کمتر سخت گیری میکند (و نیازی به ماژول پلتفرم قابل اعتماد هم ندارد)، اما به طور رسمی در سال 2025 به عمر پشتیبانی خود پایان می‌دهد.ویندوز 8هنگامی که راه اندازی شد، فوراً تفرقه ایجاد کرد، بیشتر به دلیل وجود رادیکال رابط کاربری مترو که به شدت از ویندوزفون وام گرفته شده بود و بر عملکرد صفحه لمسی تأکید می کرد آن هم مدتها قبل از اینکه اکثر کاربران آماده پذیرش آن در رایانه شخصی باشند. مایکروسافت در تلاش بود تا یک سیستم یکپارچه ایجاد کند که هم برنامه‌های دسکتاپ معمولی و هم برنامه‌های موبایل را یکپارچه کند، اما این مورد کار نکرد. ویندوز 8.1 وصله قابل توجهی بود که در سال بعد منتشر شد و قرار بود برخی از این مشکلات را برطرف کند، به ویژه صفحه اصلی انعطاف پذیرتر با دسترسی آسان تر به دسکتاپ معمولی ویندوز. اما در آن زمان افکار عمومی متزلزل شده بود و تعداد زیادی از کاربران تصمیم گرفته بودند به ویندوز 7 پایبند باشند. ویندوز 8 از نظر فنی در سال 2016 پشتیبانی خود را به پایان رساند، زیرا مایکروسافت مردم را مجبور به استفاده از وصله‌های امنیتی و 8.1 کرد.از فوریه 2022، StatCounter گزارش می دهد که ویندوز 8 و ویندوز 8.1 تنها توسط 4.42 درصد از کاربران ویندوز در سراسر جهان استفاده می شوند. کاربران ویندوز 7 قدیمی که بیش از دو سال پیش پشتیبانی از آن به پایان رسیده است، هنوز تقریباً سه برابر بیشتر هستند. در حالی که ویندروز 11 مثل ویندورز 8 اشتباه بزرگی نیست ولی چون کاربران در به روز رسانی  تردید دارند این ویندوز در حال حاضر دارد با 8 مقایسه می شود. این ویندوز در حال حاضر تقریبا 10 درصد از کاربران را در اختیار دارد … فقط کمی کمتر از ویندوز 7. چه بد! هنگامی که از طریق پیوندهای موجود در مقالات ما خرید می کنید، ممکن است کمیسیون کمی کسب کنیم. این بر استقلال تحریریه ما تأثیر نمی گذارد.

سایت نوین پرداز مفتخر است انواع نیازهای کامپیوتری شما را با بهترین گارانتی های موجود در ایران برای شما دوست داران حوزه دیجیتال فراهم کند. شما میتوانید به راحتی این کالاها را از سایت نوین پرداز خریداری کنید و یا برای مشاوره بهتر با مشاورین ما در نوین پرداز تماس حاصل نمایید. شماره تلفن های تماس : ۰۲۱۸۸۲۲۸۴۱۷ – ۰۲۱۸۸۲۲۶۲۶۴  و همچنین با چت آنلاین و یا ایمیل با ما در تماس باشید تا در کمترین زمان نیاز شما را برطرف نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید