رم و حافظه

سیگیت و هارددیسک 30 ترابایتی

سیگیت 30ترابایتی

سیگیت و رویای 30 ترابایتی شاید سال آینده

شرکت وسترن دیجیتال(WD) در حال رقابت سختی با رقیب اصلی خود یعنی شرکت سیگیت است. این دو شرکت این روزها اکثریت بازار هاردها و ذخیره سازها را در دست دارند و اخیراًظرفیت ذخیره‌سازی هاردهای خود را روز به روز افزایش داده‌اند. شرکت WD اخیراً با هارد دیسک های جدید خود که 26 ترابایت حافظه دارد توانسته است تاج ظرفیت را به خود اختصاص دهد. اکنون شرکت سیگیت قرار است ظرفیت هاردهای خود را با هارد دیسک های 30 ترابایتی که می گوید یک سال دیگر وارد بازار می شود، ارتقاع دهد.

از این رو شرکت سیگیت در نسل دوم فناوری ضبط مغناطیسی با کمک گرما یا HAMR است. از سال 2018 از نسل اول HAMR خود استفاده می کند، اما هرگز روی یک محصول با حجم بالا استفاده نکرده است. این شرکت سال گذشته اعلام کرد که پیش‌بینی می‌کند نسل دوم HAMR ظرفیت 30 ترابایت و فراتر از آن را فراهم کند. HAMR با گرم کردن مختصر رسانه مغناطیسی برای چرخاندن بیت ها کار می کند. محیط با لیزر تا دمای 450 درجه سانتیگراد گرم می شود، سپس در یک نانوثانیه تا دمای اتاق خنک می شود. انتقال به خط تولید انبوه هارد دیسک های HAMR برای سیگیت کار بزرگی است. تقریباً به یک درایو کاملاً جدید با رسانه ها، هدها، محرک ها و موارد دیگر نیاز دارد. معامله این است که راه را برای دستیابی به دستاوردهای باورنکردنی در تراکم منطقه در سال های آینده هموار کند.  20 ترابایت فعلی سیگیت دارای چگالی سطحی 1.116 ترابایت بر اینچ مربع است. با HAMR می توان آن را بیش از دو برابر به 2.6 ترابایت بر اینچ 2 افزایش داد. در نهایت انتظار می رود تا سال 2030 به 6 ترابایت بر اینچ 2 برسد. طبق گفته Tom’s Hardware، این از نظر تئوری می تواند هارد دیسک های 100 ترابایتی را فراهم کند. هر چند این دستاوردها یک جنبه منفی نیز دارد. با توجه به اینکه چقدر باید برای نسل دوم HAMR در داخل تغییر کرد، انتظار می‌رود که گران باشند. به این ترتیب، آنها ممکن است کاری را که اکنون با درایوهای HAMR انجام می‌دهند، انجام دهند، که فقط به آنها پیشنهاد می‌دهد تا مشتریانی را در بازارهای سازمانی و مراکز داده انتخاب کنند. اگر اینطور باشد، مشخص نیست چه زمانی ممکن است به مشتریان عادی فروخته شوند. استفاده از هارددیسک‌های با ظرفیت بالا برای کاربران عادی هم بسیار جذاب می باشد اما ذکر این نکته نییز مهم می باشد که آن را اصلا نباید فراموش کرد در صورت بروز نقض و ایرادی در هاردهای خود ممکن است تمامی اطلاعاتی که داشته اید از بین برود و بعدها حسرت آن را بخورید.

سیگیت

با وجود مشکلات، سیگیت همچنان در حال برنامه ریزی برای پیشبرد برنامه های خود است. نقشه راه آن نشان می دهد که در سال آینده یک هارد دیسک 30 ترابایتی تولید خواهد کرد و به دنبال آن 40 ترابایتی در سال 2024 تولید خواهد شد. تا زمانی که به سال 2025 برسیم، یک هارد دیسک 50 ترابایتی باید در دسترس باشد.

سایت نوین پرداز مفتخر است انواع نیازهای کامپیوتری شما را با بهترین گارانتی های موجود در ایران برای شما دوست داران حوزه دیجیتال فراهم کند. شما میتوانید به راحتی این کالاها را از سایت نوین پرداز خریداری کنید و یا برای مشاوره بهتر با مشاورین ما در نوین پرداز تماس حاصل نمایید. شماره تلفن های تماس : ۰۲۱۸۸۲۲۸۴۱۷ – ۰۲۱۸۸۲۲۶۲۶۴  و همچنین با چت آنلاین و یا ایمیل با ما در تماس باشید تا در کمترین زمان نیاز شما را برطرف نماییم.

 

دیدگاهتان را بنویسید