اخبار

اینتل نام Celeron و Pentium را بازنشسته کرد

Celeron و Pentium

اینتل نام Celeron و Pentium را بازنشسته کرد

اینتل از دهه 1990 از برندهای Celeron و Pentium برای پردازنده‌های مرکزی استفاده کرده است، اما آنها کم کم در حال محو شدن هستند نه کاملاً آنطور که شما انتظار آن را دارید. جاش نیومن معاون اینتل گفت که این شرکت هر دو نام تجاری را برای تراشه‌های لپ‌تاپ ارزان‌قیمت جایگزین می‌کند و نشان ساده‌تر ( زیاد هم خلاقانه نبوده است ) “Intel Processor” را از سال 2023 آغاز می‌کند.

برچسب‌های Core، Evo و vPro باقی خواهند ماند. اینتل نگفته است که چگونه با نام تجاری پردازنده های دسکتاپ، که همچنان شامل مدل های سلرون و پنتیوم عرضه شده در سال جاری هستند، رفتار خواهد کرد.( همچان منتظر جوابگویی اینتل در این مورد هستیم و اگر پاسخی از اینتل دریافت شد در خبرهای آینده نوین پرداز خواهیم گفت)

 این تصمیم شرکت اینتل تصمیمی شوکه کننده نیست هر دو نام Celeron و Pentium برای سال‌ها متمادی با پردازنده‌های پایین‌رده بوده‌اند و تفاوت‌های عملی برای کاربران در بهترین حالت بسیار کم بوده است. این مشخص می کند که چه چیزی به دست می آورید. اگر «Core» را نمی‌بینید، یک مدل پایه است. و بیایید صادق باشیم – افرادی که برای لپ‌تاپ‌های سطح پایه خریداری می‌کنند، مانند همتایان علاقه‌مند خود به دنبال برند خاصی نیستند. در اینجا، قیمت گذاری و عملکرد پایه مهم تر است.

علاوه بر این، تغییر نام تجاری برای ساده سازی محصولات تراشه ای که توسط اینتل عرضه می شود انجام شد، به این ترتیب این شرکت می توانست بر روی عرضه پردازنده مناسب با توجه به نیازهای بازار، به ویژه برای طبقه متوسط ​​و پایین تمرکز کند. تراشه پنتیوم میان رده که در سال 1993 معرفی شد، اکنون نزدیک به 30 سال از عمر آن می گذرد. در حالی که پردازنده دوقلوی Celeron آن از سال 1998 توسط اینتل به عنوان یک پردازنده محصول پایین رده یا سطح پایین استفاده شده است.

به همین دلیل است که اینتل می‌خواهد با تغییر دامنه پردازنده‌های سطح پایه خود، برند خود را تغییر دهد تا استانداردهای رایانه‌های شخصی و نوت‌بوک‌هایی را که توسط بازار تعیین شده است، بالا ببرد. 

به نقل از The Verge، اینتل در هفته های آینده تغییر نام تجاری را آغاز خواهد کرد. دقیقاً قبل از اینکه اینتل نسل سیزدهمین پردازنده کامپیوتر خود را با شبکه پرچمدار 6 گیگاهرتزی این هفته معرفی کند.

سایت نوین پرداز مفتخر است انواع نیازهای کامپیوتری شما را با بهترین گارانتی های موجود در ایران برای شما دوست داران حوزه دیجیتال فراهم کند. شما میتوانید به راحتی این کالاها را از سایت نوین پرداز خریداری کنید و یا برای مشاوره بهتر با مشاورین ما در نوین پرداز تماس حاصل نمایید. شماره تلفن های تماس : ۰۲۱۸۸۲۲۸۴۱۷ – ۰۲۱۸۸۲۲۶۲۶۴  و همچنین با چت آنلاین و یا ایمیل با ما در تماس باشید تا در کمترین زمان نیاز شما را برطرف نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید